Din egen mini-nettbutikk!
Ofte stilte spørsmål
Hvem kan selge på Bestill.no
Hvor lang tid tar det før jeg mottar pakken?
Normalt pakker og sender vi din ordre innen 24 timer. Frakttiden vil være fra 1 til 5 dager avhengig av hvor du bor i landet. Merk at vi kun sender til adresser i Norge (fastlandet).

Betalingsalternativer
Hvordan kan jeg betale?
På Bestill.no kan du betale både med Klarna og med VIPPS. Dette gir deg stor fleksibilitet og gjør det mulig å utsette betalingen med faktura, få en nedbetalingsløsning med mer.
Er det trygt å handle på nett?
På Bestill.no følger vi alle standarder og sikkerhetsprosedyrer! Samtidig samarbeider vi med velrennomerte aktører som Klarna og VIPPS, som sikrer trygg betaling på nett!
Ordrer & Returer
Hvordan legger jeg inn en ordre?
Du finner produktet eller tjenesten du ønsker i BUTIKKEN og klikker enten på «Kjøp» eller på «Kjøp nå med VIPPS». Videre følger du instruksjonene på skjermer.
Må jeg ha en konto for å bestille?
Du trenger ikke å ha en konto for å bestille, men du får mulighet til å opprette en i kassen.
Hva gjør jeg om jeg har spørsmål?
Har du spørsmål til ordren kan du kontakte oss på denne linken.
Kan jeg endre eller kansellere ordren?
Kontakt oss så snart som mulig hvis du ønsker å endre eller kansellere ordren din, så hjelper vi deg å finne en løsning!
Hvordan sporer jeg min ordre?
Du vil motta sporingsinformasjon fra fraktselskapet så snart foresendelsen er registrert i våre systemer.
Kan jeg returnere et produkt?
Du har 14 dager angrefrist iht. til forbrukerkjøpsloven og er det noe galt med produktet kan du kontakte oss for videre behandling. Som regel erstatter vi produktet med et nytt!
Generelle salgsbetingelser
1. Generelt
Butikksentrum AS (org.nr. 921806847) (Butikksentrum) er en bedrift som gjennom nettstedet Bestill.no selger tjenester og produkter til private og bedrifter (Kunden) direkte og gjennom tredjepart. Disse generelle salgsbetingelsene gjelder ved Kundens kjøp fra Butikksentrum, herunder via vårt nettsted Bestill.no.
Alle priser oppgitt er inklusiv MVA og frakt, om ikke annet er oppgitt.
Alle produktordre behandles senest neste innen 48 timer, herunder vil Kunden da motta ordrebekreftelse per epost.
2. Reklamasjon og retur
Har du problemer med et produkt du har kjøpt på Bestill.no, ønsker vi at du tar kontakt med oss så snart som mulig. Dersom det er snakk om en berettiget reklamasjon, vil vi, avhengig av type produkt, sammen finne en løsning hvor vi reparerer eller erstatter ditt produkt, alternativt vil du få pengene igjen.
Vi håndterer eventuelle reklamasjoner fortløpende og ønsker en rask og effektiv avklaring av prosessen sammen med deg som kunde! Er produktet kjøpt gjennom tredjepart på Bestill.no skal reklamasjoner og forespørsel om retur rettes direkte til den aktuelle bedriften. Kontakt Butikksentrum for mer informasjon gjeldende din ordre.
3. Fraktkostnad & levering
Levering av produkter i nettbutikk foregår gjennom PostNord eller Posten/Bring. Fraktpriser er spesifisert under hvert produkt. Ordre som kommer inn før kl 12.00 på hverdager sendes samme dag (så lenge varen er på lager). Postens leveringstid er 1-7 dager, avhengig av hvor du bor i Norge.
Vi leverer ikke til Svalbard, Jan Mayen eller utlandet. Kun til fastland Norge.
4. Betaling
Betaling gjennomføres med Klarna Betalingsløsning for private eller for bedrifter, eller VIPPS.
• KLARNA Betalingsløsning
Vi tilbyr Klarna sin betalingsløsning «Checkout» for både private og for bedrifter. Ved valg av dette betalingsalternativet gjelder følgende tilleggsvilkår; Klarnas brukervilkår og Klarnas personvernerklæring. Alle kunder vil ved dette alternativet kredittsjekkes og få tilbud om alternative betalingsløsninger. Det er også mulig å betale med VISA og MASTERCARD direkte.
• VIPPS
VIPPS betalingsløsning kan benyttes på ordre opp til NOK 12 500. Velg VIPPS ved betaling i kassen og følg instruksjonene på nettsiden og på din mobile enhet. Betalingen gjennomføres raskt og effektivt og sikrer en rask ordrehåndtering av din bestilling.
5. Personvern
Butikksentrum vil kun benytte Kundens personopplysninger til å kunne oppfylle avtalen med Kunden. Kundens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at Butikksentrum skal få gjennomført avtalen med Kunden, eller i lovbestemte tilfelle. Se for øvrig vår personvernpolicy.
6. Bruk av nettstedets verktøy og kalkulatorer
Kunden som kjøper produkter på Bestill.no og brukere av nettstedets verktøy, funksjoner og kalkulatorer godtar at de aktuelle verktøy og kalkulatorer for utregning og estimering på nettstedet kun er beregnet for estimering og ikke skal benyttes i kommersiell sammenheng. Butikksentrum fraskriver seg alt ansvar som følge av bruk av nettstedets verktøy og eventuelle feilaktige beregninger og påfølgende konsekvenser etter bruk av disse kalkulatorene. Alle mål og mengder generert av kalkulatorene må dobbeltsjekkes manuelt før de benyttes. All bruk av genererte resultater skjer på eget ansvar og Butikksentrum vil ikke på noen måte kunne stilles ansvarlig for feilaktige resultater, feilaktig bruk eller konsekvenser som følge av slikt bruk.
7. Angrerett ved kjøp på nett
Dersom Kunden er forbruker, kan Kunden angre på de fleste kjøp foretatt via vårt nettsted etter reglene i angrerettsloven. Kunden har dog ikke angrerett på f.eks. kjøp og levering av flytende betong og andre varer som er “ferskvare” eller etter sin art ikke kan returneres, jf. angrerettsloven § 22.
Dersom du har angrerett, har du rett til å gå fra avtalen innen 14 dager uten å oppgi noen grunn for dette. Angrefristen utløper 14 dager etter den dag du eller en annen tredjemann enn transportøren, som du har utpekt, får varene i fysisk besittelse. For en avtale som omfatter flere varer bestilt i én bestilling og levert separat, utløper angrefristen 14 dager etter den dag du eller en annen tredjemann enn transportøren, som du har utpekt, får den siste varen i fysisk besittelse.
For å kunne bruke angreretten må du underrette oss på en utvetydig måte om din beslutning om å gå fra avtalen (f.eks. i et brev sendt med post, telefaks eller e-post). Vår kontaktinformasjon finner du her. Du kan benytte angreskjemaet du får tilsendt per epost fra oss samtidig som vår ordrebekreftelse, men det er ikke obligatorisk. For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du sender meldingen om at du vil bruke angreretten før angrefristen utløper.
Dersom du går fra avtalen, skal vi tilbakebetale alle betalinger vi har mottatt fra deg, herunder leveringskostnadene (med unntak av tilleggskostnader som følge av at du har valgt en annen type levering enn den billigste typen standardlevering vi tilbyr), uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag vi mottar melding om din beslutning om å gå fra denne avtalen. Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet med oss. I alle tilfeller vil du ikke bli pålagt noe gebyr som følge av tilbakebetalingen. Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har fått varene tilbake eller til du har lagt fram dokumentasjon på at varene er sendt tilbake.
Du må returnere varene eller levere dem til oss eller til vår adresse oppgitt her, uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag du underrettet oss om at du ville gå fra avtalen. Fristen er overholdt dersom du sender tilbake varene før fristen på 14 dager er utløpt. Du må bære de direkte kostnadene ved å returnere varene. Dersom varene på grunn av sin art normalt ikke kan returneres med post, vil du måtte bære de direkte kostnadene ved retur av varene, estimert til det beløp du selv har betalt i fraktkostnad for den aktuelle varen.